Проектна діяльність школи На початку XXI століття закономірно постає питання про нову школу, яка створила б умови для повноцінного фізичного, психічного, соціального та духовного розвитку дитини і плекала людину, здатну будувати демократичну державу. Сучасна школа повинна допомогти учням відчувати себе впевненими на ринку праці, уміти адаптуватися до соціальних змін і криз у суспільстві, бути психологічно стійкими, розвивати здатність до самоорганізації. Це вимагає пошуку нових форм організації навчально-виховного процесу. Сьогодні технологія проектної діяльності вважається однією з перспективних технологій навчання, тому що вона створює умови для творчої самореалізації учнів, підвищує мотивацію для отримання знань, сприяє розвитку їхніх інтелектуальних здібностей. Учні набувають досвіду вирішення реальних проблем з огляду на майбутнє самостійне життя, які проектують у навчанні. На сучасному етапі розвитку освіти, коли в українській школі виникла необхідність у якісно нових характеристиках освітніх систем (поліфункціональність, цінніснодоцільність, варіативність тощо), метод проектів має велику педагогічну цінність. В основі методу проектів лежать: розвиток пізнавальних умінь і навичок учнів; уміння орієнтуватися в інформаційному просторі; уміння самостійно конструювати свої знання; уміння інтеґрувати свої знання з різних галузей науки; уміння критично мислити Одним із важливих завдань громадянської освіти є виховання у школярів суспільної активності та відчуття відповідальності, їх підготовка до вирішення тих проблем, з якими вони зіштовхуються вже зараз, і тих із якими доведеться зустрітися після закінчення школи. Щоб виховати компетентних та свідомих громадян, не достатньо лише говорити про демократичні цінності та ідеї. Основою виховання громадянськості є активне залучення молоді до вирішеня тих проблем, які стоять перед нашим суспільством. Усвідомлення школярами того, що великі справи починаються із маленьких вчинків (посадженого дерева, очищеного струмка, допомоги ближньому), призводить не лише до конкретних дій, але й до набуття позитивного досвіду громадської співучасті. Водночас засвоєння демократичних цінностей та навичок вирішення соціально важливих проблем важко досягти на звичайних уроках у школі. Ці навички найуспішніше набуваються під час соціальної практики. Залучення юних громадян до діяльності у громаді має стати для них практично першим знайомством із елементами громадянського суспільства, а перші позитивні результати переконають їх у тому, що навіть невелика суспільна група свідомих громадян може реально та практично реалізувати свій патріотичний потенціал, змінюючи на ліпше стан справ малої та великої Батьківщини. Ми маємо певний досвід по виконанню таких проектів.
|
Наші координатиВиноградівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім.О.М.СоценкаАдрес: Україна, Херсонська обл., Цюрупинський р-н, с.Виноградове, вул.Суворова 12, інд. 75144 Телефон: 0(242)5-81-41 E-mail: vinshcool@yandex.ru |
|
© vinshcoola |